#Blogtour: Blue Honey van Stef van Overstraeten

Genre: Verhalenbundel

Uitgever: Books & Butterflies ( ebook only )

2022

Dank je wel Books & Butterflies voor het recensie-exemplaar

Inhoud

Vijf verhalen over leven met volle teugen, over overleven, doodgaan en allesoverheersende liefdes.

Een reepje zonlicht gaat over hoe een stalker een nieuwe relatie beïnvloedt.

In een tripje naar de Tour gaan twee reporters draaien in het spoor van de grootste wielerwedstrijd. Er valt echter een dode.

Een jonge vrouw met een uitzonderlijke ziekte doet het hart van het hoofdpersonage sneller slaan in Tot ik niet meer dansen kon.

Bella Donna geeft jaloezie, onbegrip en ontgoocheling een gezicht in het voor uitgeweken Vlamingen paradijselijke Sicilië.

En Blue Honey tenslotte is een vertelling over een jongeman die het gat in de drugsmarkt lijkt te hebben gevonden.

Cover

Een imker op een blauwe achtergrond. Beetje psychedelische letters. Ik vind de cover niet heel aantrekkelijk.

Mijn mening

Blue Honey is een bundel met 5 korte verhalen. Verhalen die allen de liefde en de dood als gemeenschappelijk thema hebben. En eigenlijk ook een maatschappelijk thema aanstippen. De een wat meer en duidelijker dan de ander.

Mijn favoriete verhaal is Bella Donna. Ik heb dat met een grote glimlach gelezen. De sfeer die er wordt opgeroepen gaf mij een vakantiegevoel. En dan de dood…totaal onverwacht en daardoor zeker amusant.

De verhalen zijn totaal verschillend en daardoor is het een leuke bundel om te lezen. Ook zijn de verhalen niet echt voorspelbaar. 

Niet alle verhalen spreken mij aan, dat kan ook niet. Denk ik dan.

Over het algemeen beleef je een paar leuke leesuurtjes. Mijn oordeel:

Plaats een reactie